half-jaar-canada.reismee.nl

gastgezin en vrije tijdsbesteding


Ik heb het een tijdje geleden al belooft, maar hier is die dan: mijn blog over mijn gastgezin en mijn vrije tijdsbesteding. Om eerlijk te zijn, zijn er te veel dingen om allemaal te vertellen, dus ik heb er vooral de highlights uitgepikt en de dingen die ik me nog het best kon herinneren. Hopelijk was het het wachten het waard.


Gastgezin


Waar je van te voren natuurlijk van droomt is om in een gastgezin te komen waar het net als thuis voelt. Nou.. dat is gelukt! Mijn gastmoeder maakt veel grapjes, houdt van bakken, neemt mij mee op uitstapjes en staat het altijd toe als ik iets met vrienden wil gaan doen. E’en van de belangrijkste redenen dat ik geen heimwee heb is waarschijnlijk het feit dat ik mij hier zo op mijn gemak voel en het toch een beetje voelt alsof je een moeder hebt die je helpt en voor je zorgt. Na één maand kwam mijn Braziliaanse gastzus in het gezin. Ze zat eerst in een ander gezin, maar is overgeplaatst naar het onze. Ik heb heel veel geluk met haar, ze is lief, grappig en altijd enthousiast als ik voorstel om iets te ondernemen. Nu het weer warmer wordt, gaan we vaak ‘s avonds naar buiten om iets te doen. Een andere favoriete vrije tijdsbesteding in de avond is films en series kijken. We hebben heel wat avonden doorgebracht met popcorn eten en de nieuwste films kijken.

Soms gaan we er met zijn drieën op uit met de auto. Dan gaan we boodschappen doen in de grotere supermarkten buiten ons dorp zoals Walmart of Costo. Andere keren gaan we naar een tweedehands winkel, ergens wat eten of gewoon de omgeving ontdekken. Mijn gastzus en ik wilde iets voor onze gastmoeder en -zus doen om ze te bedanken voor alles wat ze voor ons deden. We maakten een drie gangen diner, kochten accessoires voor de tafel, gaven een klein cadeautje en schreven beiden een brief voor hen. Ze waren er erg blij mee en onze gastmoeder was zelfs een beetje ontroerd.


Vrienden


Het leuke van een uitwisselingsstudent zijn is dat je allemaal internationale vrienden maakt. Ik heb nu connecties over de hele wereld . Soms gaan we na school naar Tim Hortons (Canadese koffiezaak) of ergens uit eten. Ik ben op mijn quest naar de perfecte milkshake en wil daarom zoveel mogelijk verschillende restaurants bezoeken. Ik ben twee keer uit bowlen geweest, wat hier wat anders is dan in Nederland. De bowlingballen zijn namelijk klein, waardoor alleen goed kunnen richten niet genoeg is om een strike te halen.
Aangezien Windsor (ons dorp) niet zo groot is gaan we er soms op uit buiten onze buurt. Ik ben nu twee keer naar een shoppingmall geweest in Halifax en ergens in de buurt daarvan. Ik ben ook twee keer mee geweest naar de film en heb daar de Marvel films Black Panther en de nieuwe Avengers kunnen zien. Aangezien er niet zo’n groot aanbod van openbaar vervoer is moeten we soms met de taxi gaan om ergens te komen. Toch kan een ouder ons meestal brengen.

Tot eind maart konden we nog gaan skiën en snowboarden op de skiberg dichtbij. Dit was één van mijn favoriete dingen om te doen, aangezien het zo tegenovergesteld is van Nederland. Je kon hier gewoon wanneer je zin had naar de berg gaan. Het waren maar vier afdalingen, maar als je gezellig hebt met je vrienden maakt dat eigenlijk niet meer zo veel uit. Ik moet wel zeggen dat de tweede keer dat ik daar ging snowboarden het iet wat ongelukkig afliep. Ik snowboard al 5 jaar en heb nog nooit een ongeluk gehad.. tot dan. Ik ben wat ongelukkig gevallen en heb een lichte hersenschudding gekregen en wat schaafwonden op mijn gezicht. Gelukkig had ik maar twee dagen last van de hersenschudding en ging het verder weer helemaal goed.

Het internationale programma organiseert verder ook nog uitjes. We zijn met zijn allen gaan curlen, hebben de escape rooms bezocht en we gaan volgende week naar de musical mamma mia. Kortom, er is genoeg om te doen hier!


Softbal

Na try-outs gedaan te hebben voor het softbal team, zit ik er in! Achteraf blijkt het best bijzonder te zijn aangezien ik nog nooit serieus softbal gespeeld heb en de rest van het team dit al speelt voor 3 tot 7 jaar. De beste manier om dit op te pakken is door het vaak te doen en dat is dan ook wat we doen. We hebben in één maand 27 games en 7 trainingen. Dit is drukker dan de andere sporten, vooral doordat we veel toernooien en dubbele games hebben. Maar dat heeft ons ook een tripje naar Yarmouth opgeleverd. Het is hier 3 uur vandaan, dus we hebben daar twee nachten overnacht. ‘s ochtends was het dan vroeg opstaan en ontbijten in een fastfood restaurant en dan de velden op. Het was een druk we

ekend met 5 wedstrijden, maar heel gezellig. Er was geen betere manier om de Canadese cultuur mee te maken en om teambuilding op te bouwen.
Softbal was iets wat ik al wilde doen voordat ik hier kwam en ik ben heel blij er nu deel van uit te maken. We hebben een goed team, bijna alles gewonnen tot nu toe en het laatste toernooi zelfs goud gewonnen door alle zes de wedstrijden te winnen. Natuurlijk is dit niet het belangrijkste… maar.. het is toch wel leuk. We hebben nog één week softbal en dan zijn de regionals er al. Spannend!


Nog iets langer dan een maand voordat het schooljaar voorbij is. Ik ga er alles aan doen om nog een fantastische maand te hebben, met regionals, zonnige dagen, tripjes naar het strand en natuurlijk prom! Ik zal daar na afloop nog wat foto’s van posten. Leuk dat je mijn blog hebt gelezen en ik zie jullie in een paar maanden weer! Ciao, Auf Wiedersehen, ho?ça kal and au revoir.

Reacties

Reacties

Irene

Ha Suus, superleuk verhaal zeg, wat een prachtige tijd heb je daar. nog veel plezier de laatste maand en daarna met je reis door Canada! Liefs Irene

Gerard

Hoi Susette, wat een geweldige tijd heb je daar. Dat vergeet je nooit meer. Voor mij is het inmiddels 12 jaar geleden, maar die foto ( 2e van onder) geeft het gevoel alsof ik vorige week in Halifax was. En van Tim Hortons heb ik nog een foto. Ik zie geen mogelijkheid om die te uploaden. Nog een fijne tijd en haal er alles uit. Groetjes, Gerard.

Mirte

Ahh suus, super leuk!

Marcelle

Ha Suus,

Superleuk om te lezen wat je allemaal doet en hoe het reilt en zeilt daar!
Ik zie het helemaal voor me: jullie etentje voor de familie, jij in het basketballteam etc. (leuke foto's dus!) Wat een fantastische tijd heb jij gehad en nu nog maar 2 weken school ongeveer..
Je vorige verhaal over school had ik wel gelezen en ik wilde er later op reageren, maar dat is er dus bij ingeschoten.., was ook interessant om te lezen.. excuses voor mijn vergeetachtigheid..
Ben benieuwd naar die foto's van de prom.
Voor nu wens ik jou hele mooie laatste weken op school, met vienden en in het gastgezin en voor daarna een hele fijne reis met zijn vieren door Canada!!
Veel liefs en tot na de zomer!

Corrie

Ha Suus, wat leuk voor je dat je daar zo’n heerlijke tijd hebt gehad, geniet nog maar van de laatste weken.
En van de weken met de familie in het westen van Canada.
Veel liefs en tot ziens!?

Caroline

Wat een heerlijke, ontroerende foto's. Je denkt altijd dat de films overdrijven, maar de foto's zien er echt als Prom uit.
Over 1,5 week zien we elkaar weer, vind het heel leuk om dan te kijken waar je hebt geleefd en met wie het afgelopen half jaar. Maar vooral heel fijn dat ik je weer in mijn armen kan sluiten :-). Daarna met zijn 4-en hopelijk een prachtige reis in het westen. Dikke kus van Mamma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active